Hogyan adjuk ki a lakásunkat megbízható bérlőnek?

Hogyan adjuk ki a lakásunkat megbízható bérlőnek?

2023-02-04 11:05:23

Hogyan adjuk ki a lakásunkat megbízható bérlőnek?


A lakáskiadás ebben a változó gazdasági környezetben is még mindig az egyik legbiztonságosabb befektetési forma és passzív jövedelemforrás. Azonban nem is olyan könnyű megbízható és hosszú távon fizetőképes bérlőket találni. De mire figyeljünk, ha ideális bérlőt szeretnénk találni? Ennek jártunk utána.

Prémium Partner Program

– Milyen javaslatok hangzottak el, amelyekkel a kínálati piacon az ingatlan.com segítheti az ingatlanközvetítőket abban, hogy eredményesek legyenek?

– Az egyik fontos kezdeményezésünk, hogy támogassuk az ingatlanközvetítők személyes márkaépítését. Hiszen a kínálati piacon, amikor kevesebb a tranzakció, fontos, hogy a nagy tudással rendelkező tanácsadók szakmai ismertséget és presztízst tudjanak az eladók és vevők felé közvetíteni. Ennek segítségével több megbízáshoz juthatnak és partneri kapcsolatokat is építhetnek. A kereslet lesz még a jelenleginél magasabb szinten, és akkor azok a szakemberek lesznek  sikeresebbek, akik jelentős megbízói állománnyal, kínálattal rendelkeznek. 

A személyes márkaépítés érdekében vezetjük be a Prémium Partner Programot, melynek első lépéseként elindul az Ellenőrzött Partnerek regisztrációja, fényképezése és ingatlanos keresőben történő megjelenése.

– Mi jelent konkrétan a gyakorlatban, hogy ellenőrzött partner? Mire jó ez a tanácsadóknak, illetve az eladóknak és vevőknek?

– Egy olyan ingatlanos keresőt hozunk  létre, ahol kizárólag ellenőrzött szakemberek szerepelnek. Az ellenőrzés során az ingatlan.com központjában az adatkezelési jogszabályokat maximálisan betartva ellenőrizzük a tanácsadók végzettségét, szakmai képesítéseit és adataikat, illetve egy profi fényképpel együtt olyan részletes profilt hozunk létre számukra, amely később a Prémium Partneri Program alapja lesz. Az így létrejövő ingatlanos keresőben az eladók, kiadók és vevők  olyan szakembereket találhatnak és informálhatnak le, akik vállalták az “átvilágítást”, így bizalommal fordulhatnak hozzájuk. Az ingatlanos kereső és a profilok folyamatos fejlesztésével az egyéni márka és bizalomépítés mellett célunk az ingatlanos szakma ismertségének és elismertségének növelése.

Személyes márkaépítés

– Ha jól értettem, akkor a Prémium Partner Program két szintet tartalmaz, az Ellenőrzött Partnert és a Prémium Partnert. Ez hogyan képes még plusz szolgáltatásokat kínálni a tanácsadóknak, illetve hogyan járulhat hozzá az átláthatóbb és etikusabb lakáspiachoz?

– A Prémium Partner Program két szintje egymásra épül, hamarosan indul az Ellenőrzött Partner regisztráció. Mindazok, akik elérik ezt a szintet és átvilágítást követően megjelennek az ingatlanos keresőben léphetnek egy szintet és Prémium Partnerekké válhatnak. A program keretében lehetővé fogjuk tenni, hogy az ingatlan.com felületén a keresés során listázott ingatlanok mellett jobb oldalon megjelenjenek a Prémium Partnerek  profiljai. Például ha rákeresünk az ingatlan.com-on az angyalföldi téglaépítésű lakásokra, akkor az adott terület Prémium Partnerei jelennek meg. Velük mind az eladók, mind a vevők gyakrabban találkozhatnak a felületeinken, ez pedig erősíti a közvetítők személyes brandjét, sikerét. Ez a kiemelés a piacon nem járatos eladó számára fontos, így az adott területen elismert szakértővel kerülhet kapcsolatba.

Adatplatform

– Ebben a változó piaci helyzetben ember legyen a talpán, aki pontosan meg tudja mondani, hogy egy adott lokációban milyen paraméterekkel mennyit ér egy lakás. Hogyan tud ebben segítséget nyújtani az ingatlan.com?

– Az ingatlan.com-on megjelenő hirdetések száma hatalmas mennyiségű statisztikát és adatot is jelent, amelyek segítséget nyújtanak abban, hogy hol milyen típusú ingatlanok mennyit érhetnek. 

Ezt a jelentős adatvagyont tettük elérhető az ingatlanközvetítők számára Ingatlanpiaci Statisztikák néven, hogy pontosabban meghatározhassák egy adott területre jellemző keresleti, kínálati trendeket, az ott található ingatlanok piaci helyzetét és árát. 

Nagyon változatos a magyar ingatlanpiac, egyes szegmensei teljesen eltérő képet mutatnak, megfelelő mennyiségű adat alapján ezek az eltérések szépen kirajzolódnak.

– De hogyan működik a rendszer a gyakorlatban?

– Az Ingatlanpiaci Statisztikák modul lehetővé teszi, hogy vármegyékre, településekre, kerületekre, kisebb lakónegyedekre vagy az ingatlanok típusára szűrjünk vagy egyéb szempontok alapján (pl. fűtés, emelet, méret, elhelyezkedés stb.) láthassuk a kereslet és a kínálat trendjeit, mennyiségét, az árazást és annak változását. Az adatok segítségével tehát az ingatlanosok elemezhetik a kínálatot az általuk lefedett területen. Pontosan megérthetik az árazásban és a keresletben  jellemző trendeket és piaci mozgásokat. Bár a kínálat lassabban változik, de a kereslet akár napokon belül reagál a változó feltételekre és adottságokra. Ezért fontos a tanácsadók felkészültsége. Így az ingatlanközvetítők a megbízóval vagy a potenciális vásárlóval történő beszélgetésben olyan objektív adatokat tudnak felsorakoztatni, amelyek a szakértői státuszukat erősítik.

Tapasztalatok és célok

– A tervek szerint az ingatlan.com elindítja idén a podcast csatornáját is. Mi a cél az új kommunikációs csatornával?

– Célunk, hogy személyes és interaktív formában nyújtsunk folyamatosan tájékoztatást és kérjünk visszajelzést partnereinktől a piaci változásokról, és mindazon új fejlesztésekről, melyekkel idén elindulunk. A visszajelzések alapján folyamatosan finomítunk, és többek között ezekről is fogunk beszélgetni. A podcasttal az ingatlantanácsadói szakmát is szeretnénk népszerűsíteni kommunikációs csatornáinkon, így az index.hu-n megtalálható ingatlan.com tartalmi felületen is, hogy a példaképként szolgáló partnereinket kiemeljük és bemutassuk az eladóknak és vevőknek.

– Tavaly került sor az első ingatlan.com konferenciára is. Miért szervezték meg és milyen visszhangja volt a rendezvénynek?

– Már a járvány idején terveztük a rendezvényt, de végül tavaly jött el az ideje, hogy megszervezzük az első ingatlan.com konferenciát. 

Egyértelmű célja az volt, hogy széleskörű szakmai párbeszédet kezdeményezzünk, ahol a közvetítői szakma fel tud készülni az új kihívásokra. 

Eddig ugyanis nem volt olyan típusú kezdeményezés, amely közvetlenül az ingatlan tanácsadóknak és róluk szólt, ezt az űrt igyekeztünk betölteni. A nagy érdeklődést jelzi, hogy teltházas volt a rendezvény. A pozitív visszajelzések megerősítettek minket abban, hogy idén is megszervezzük ezt az eseményt, ahol izgalmas újdonságokkal várjuk majd a résztvevőket.